Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Janowie Lubelskim

Logo - Starostwo Powiatowe w Janowie Lubelskim

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Podinspektor ds. gospodarki mieniem

Jednostka ogłaszająca
Starostwo Powiatowe w Janowie Lubelskim ul. Zamoyskiego 59 23-300 Janów Lubelski
Data ogłoszenia
2025-06-24
Termin składania dokumentów
2025-07-07
Wymagane wykształcenie

I. Wymagania niezbędne: 

1) Wykształcenie wyższe: preferowane prawo, administracja lub ekonomia, 

Wymagania związane ze stanowiskiem

2) znajomość następujących aktów prawnych:

- ustawy o gospodarce nieruchomościami, 
- ustawy - Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawy o samorządzie powiatowym,
- ustawy - Kodeks cywilny,
- ustawy o rodzinnych ogrodach działkowych,
- ustawy o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów,
- ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników,
- ustawy o zmianie ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników indywidualnych i członków ich rodzin oraz o zmianie ustawy o podatku rolnym,
- ustawy o księgach wieczystych i hipotece,
- ustawy o realizacji prawa do rekompensaty z tytułu pozostawienia nieruchomości poza obecnymi granicami Rzeczypospolitej Polskiej, 
- ustawy o zakwaterowaniu Sił Zbrojnych Rzeczpospolitej Polskiej,
- ustawy o Agencji Mienia Wojskowego,
- rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
- Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Janowie Lubelskim,
- Statutu Powiatu Janowskiego,
3) nieposzlakowana opinia,
4) niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, 
5) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku,
6) obywatelstwo polskie,
7) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
 

II. Wymagania dodatkowe:

 

- posiadanie doświadczenia w pracy w jednostkach samorządowych minimum 2 lata, 
- chęć podnoszenia kwalifikacji zawodowych, odpowiedzialność, operatywność, umiejętność pracy w zespole, umiejętność planowania i organizacji pracy, samodzielność przy wypełnianiu powierzonych zadań, odporność na stres i umiejętność pracy pod presją czasu, itp.

Zakres obowiązków

Zakres zadań przewidywanych do wykonywania na stanowisku dotyczy prowadzenia spraw związanych z:

1. Naliczaniem i aktualizowaniem należności z tytułu udostępniania nieruchomości Skarbu Państwa tj. użytkowania wieczystego i trwałego zarządu oraz rozpatrywaniem wniosków o odraczanie płatności, rozkładanie ich na raty, umarzanie bądź udzielania bonifikat,
2. Oddawaniem nieruchomości Skarbu Państwa w trwały zarząd oraz orzekaniem o wygaszeniu trwałego zarządu,
3. Oddawaniem nieruchomości Skarbu Państwa w użytkowanie wieczyste w tym rozwiązywanie  umów o oddanie gruntów Skarbu Państwa w użytkowanie wieczyste,
4. Przekształcaniem prawa użytkowania wieczystego gruntów Skarbu Państwa w prawo własności,
5. Ustalaniem sposobu i terminu zagospodarowania nieruchomości gruntowych Skarbu Państwa  oddanych w użytkowanie wieczyste,
6. Wywłaszczaniem nieruchomości w tym ustalanie wysokości odszkodowania oraz orzekaniem o przyznaniu nieruchomości zamiennej,
7. Zwrotem wywłaszczonych nieruchomości i ustalaniem odszkodowania,
8. Zabezpieczaniem wierzytelności Skarbu Państwa,
9. Regulacją stanów prawnych nieruchomości Skarbu Państwa oraz nieruchomości należących do Powiatu Janowskiego, będących w posiadaniu osób fizycznych, prawnych oraz jednostek organizacyjnych,
10. Podziałami nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa oraz innymi pracami geodezyjnymi niezbędnymi w procesie gospodarowania nieruchomościami Skarbu Państwa,
11. Sprzedażą, oddawaniem w nieodpłatne lub odpłatne użytkowanie na czas nieoznaczony lub użytkowanie wieczyste stowarzyszeniom ogrodowym z przeznaczeniem na zakładanie i prowadzenie ROD,
12. Przekazywaniem na wniosek organu wojskowego w trwały zarząd gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa bez pierwszej opłaty rocznej,
13. Wydawaniem na wniosek organu wojskowego decyzji o zajęciu nieruchomości Skarbu Państwa na zakwaterowanie przejściowe,
14. Przejmowaniem nieruchomości lub części pozostającej w zarządzie organów wojskowych, uznanych za zbędną, na cele obronności i bezpieczeństwa państwa,
15. Współdziałaniem i przedkładaniem informacji w zakresie realizacji roszczeń za mienie pozostawione na terenach nie wchodzących w skład obecnego obszaru państwa,
16. Zakładaniem i  ujawnianiem wpisów w księgach wieczystych  dla nieruchomości  Skarbu Państwa,
17. Zwrotem właścicielom budynków własności działek gruntu, które wchodziły w skład gospodarstwa rolnego przekazanego Państwu,
18. Nieodpłatnym przyznaniem własności działek gruntu przydzielonych do dożywotniego, bezpłatnego użytkowania z tytułu przekazania gospodarstwa rolnego Państwu,
19. Postępowaniami przed Komisjami Regulacyjnymi do Spraw Gmin Wyznaniowych   Żydowskich, Kościoła Prawosławnego i Kościoła,
20. Prowadzenie spraw dotyczących przekazywania Lasom Państwowym gruntów wchodzących w skład zasobu, przeznaczonych do zalesienia w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, albo w decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.

Wymagane dokumenty

1.      List motywacyjny  i życiorys (CV),
2.      kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, uprawnienia i inne umiejętności,
3.     oświadczenia kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz  niekaralności  za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
4.      oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
5.      oświadczenie kandydata o stanie zdrowia umożliwiającym wykonywanie pracy na w/w stanowisku,
6.      kserokopie świadectw pracy,
7.      osoby posiadające orzeczenie o niepełnosprawności winny złożyć kopie dokumentów potwierdzających niepełnosprawność.

Warunki pracy

Miejsce świadczenia pracy: Starostwo Powiatowe w Janowie Lubelskim.
Wymiar czasu pracy: pełny etat.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym  w Janowie Lubelskim w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych jest większy niż 6%.

Miejsce składania dokumentów

Sekretariat Starostwa Powiatowego w Janowie Lubelskim - ul. Zamoyskiego 59,
23-300 Janów Lubelski                                            

Uwagi

1) Dokumenty wytworzone na potrzeby zgłoszenia udziału w konkursie (list motywacyjny, CV, oświadczenia, kwestionariusz) powinny być własnoręcznie podpisane.
2) Kserokopie dokumentów kandydat potwierdza za zgodność z oryginałem poprzez umieszczenie na nich zwrotu: „Za zgodność z oryginałem”, własnoręcznego podpisu i daty potwierdzenia.
3) Dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko podinspektora ds. gospodarki mieniem w W. Logistyki i Gospodarki Mieniem w Starostwie Powiatowym w Janowie Lubelskim” do dnia 7 lipca 2025 r. 
4) Dokumenty, które wpłyną do Starostwa Powiatowego w Janowie Lubelskim po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
5) Kandydat podczas rozmowy kwalifikacyjnej powinien posiadać dokument tożsamości.
6) Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w budynku Starostwa Powiatowego w Janowie Lubelskim.                                                                                                                                  

Załączniki
  • pdf 1,85 MB pobrano: 49 razy
  • rtf 53,5 KB pobrano: 14 razy
  • docx 17,5 KB pobrano: 20 razy
  • docx 15,9 KB pobrano: 23 razy
  • pdf 224 KB pobrano: 250 razy
  • pdf 215 KB pobrano: 70 razy
  • pdf 341 KB pobrano: 35 razy

  • Wybrany kandydat
    Sylwia Fusiara
    Uwagi
    zam. Janów Lubelski

    Grzegorz Drzazga
    Uwagi
    zam. Biała Pierwsza

    Sylwia Fusiara
    Uwagi
    zam. Janów Lubelski

    Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Grzegorz Krzysztoń
    Dodano do BIP dnia 24-06-2025 13:43:51