Samodzielne stanowisko ds. kontroli
1.Wymagania niezbędne:
Wykształcenie wyższe,
1. Znajomość następujących aktów prawnych:
- ustawy o finansach publicznych,
- ustawy o rachunkowości,
- ustawy o samorządzie powiatowym,
- ustawy – prawo zamówień publicznych,
- ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawy – Kodeks pracy
2. Nieposzlakowana opinia,
3. Niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślnie przestępstwo skarbowe,
4. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku,
5. Obywatelstwo polskie,
6. Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
2. Wymagania dodatkowe:
- doświadczenie w pracy w jednostkach administracji samorządowej minimum 2 lata na podobnym stanowisku pracy ds. kontroli wewnętrznej.
ZAKRES WYKONYWANYCH ZADAŃ NA STANOWISKU
Zakres zadań przewidywanych do wykonywania na stanowisku dotyczy prowadzenia spraw związanych z:
- Kontrolą jednostek organizacyjnych wchodzących w skład powiatowej administracji zespolonej pod względem przestrzegania prawa, celowości podejmowanych działań, przestrzegania przepisów o zamówieniach publicznych, gospodarowania środkami budżetowymi i kredytami, prowadzenia rachunkowości, a także kontrolą w zakresie wykorzystania środków finansowych z funduszy strukturalnych;
- Kontrolą wewnętrzną Starostwa Powiatowego w zakresie przestrzegania przepisów prawa, technik biurowych i terminowości w załatwianiu spraw, przestrzegania przepisów o zamówieniach publicznych, gospodarowania środkami budżetowymi i kredytami, prowadzenia rachunkowości, a także w zakresie wykorzystania środków finansowych z funduszy strukturalnych;
- Uczestniczeniem w kontrolach prowadzonych przez organy zewnętrzne;
- Kontrolą problemów wynikających ze skarg i wniosków;
- Przygotowywaniem protokołów i sprawozdań z przeprowadzonych kontroli;
- Przygotowywaniem projektów zaleceń pokontrolnych;
- Przygotowywaniem wniosków i wystąpień do organów kontroli państwowej o przeprowadzenie kontroli w zakresie ich właściwości;
- Przygotowywaniem zawiadomień kierowanych do Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych i gromadzenie do tego celu dokumentów;
- Przygotowywaniem informacji na temat kontroli;
- Analizowaniem i przygotowywaniem informacji o stopniu wykorzystania materiałów pokontrolnych przez wydziały i pozostałe jednostki organizacyjne;
- Monitoringiem realizacji zaleceń pokontrolnych;
- Opracowywaniem planów i regulaminów kontroli;
- Prowadzeniem rejestru kontroli;
- Planowaniem i koordynowaniem procesów zarządzania ryzykiem i samooceny kontroli zarządczej;
- Prowadzeniem rejestru ryzyk;
- Prowadzeniem i aktualizacją wykazu m.in. procedur, regulaminów w ramach systemu kontroli zarządczej;
- Sporządzeniem raportów, sprawozdań z zakresu kontroli zarządczej;
- Wykonywaniem zadań związanych z wyborami;
- Realizacją innych zadań wynikających z przepisów prawa lub uchwał organów powiatu.
1. List motywacyjny i życiorys (CV),
2. Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, uprawnienia i inne umiejętności,
3. Oświadczenia kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślnie przestępstwo skarbowe,
4. Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
5. Oświadczenie kandydata o stanie zdrowia umożliwiającym wykonywanie pracy na w/w stanowisku,
6. Kserokopie świadectw pracy,
7. Osoby posiadające orzeczenie o niepełnosprawności winny złożyć kopie dokumentów potwierdzających niepełnosprawność.
Miejsce świadczenia pracy: Starostwo Powiatowe w Janowie Lubelskim.
Wymiar czasu pracy: pełny etat
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Janowie Lubelskim w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych jest większy niż 6%.
Sekretariat Starostwa Powiatowego w Janowie Lubelskim, Zamoyskiego 59, 23-300 Janów Lubelski
1. Dokumenty wytworzone na potrzeby zgłoszenia udziału w konkursie (list motywacyjny, CV, oświadczenia) powinny być własnoręcznie podpisane.
2. Kserokopie dokumentów kandydat potwierdza za zgodność z oryginałem poprzez umieszczenie na nich zwrotu: „Za zgodność z oryginałem”, własnoręcznego podpisu i daty potwierdzenia.
3. Dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem: „Dotyczy naboru na samodzielne stanowisko do spraw kontroli w Starostwie Powiatowym w Janowie Lubelskim” do dnia 29 stycznia 2025 r.
4. Dokumenty, które wpłyną do Starostwa Powiatowego w Janowie Lubelskim po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
5. Kandydat podczas rozmowy kwalifikacyjnej powinien posiadać dokument tożsamości.
6. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w budynku Starostwa Powiatowego w Janowie Lubelskim.
Dodano do BIP dnia 17-01-2025 13:22:49