Podinspektor ds. księgowości i płac w Wydziale Edukacji i Finansów Oświaty
1. wykształcenie wyższe –preferowane: kierunek ekonomia lub finanse i rachunkowość lub zarządzanie finansami w oświacie,
2. znajomość następujących aktów prawnych:
-
ustawy o rachunkowości,
-
ustawy o finansach publicznych,
-
kodeksu postępowania administracyjnego,
-
Karty Nauczyciela,
-
ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych,
-
ustawy o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa,
-
ustawy o ZFŚS,
-
ustawy Kodeks pracy,
-
ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych,
-
ustawy o samorządzie powiatowym,
-
ustawy o pracownikach samorządowych,
-
ustawa o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej,
-
ustawy o podatku od towarów i usług,
3. nieposzlakowana opinia,
4. niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślnie przestępstwo skarbowe,
5. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku,
6. obywatelstwo polskie,
7. posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
8. doświadczenie w pracy w płacach w jednostkach samorządowych minimum 6 miesięcy.
2. Wymagania dodatkowe:
1. ukończone kursy księgowe i płacowe,
2. znajomość programów komputerowych - VULCAN Płace, VULCAN Finanse, VULCAN Sigma,
3. znajomość programu płacowego Płatnik,
4. umiejętność rozliczania i sporządzania deklaracji ZUS i VAT,
5. znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów publicznych,
6. umiejętność prowadzenia ewidencji ilościowo – wartościowej środków trwałych i pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych. Naliczanie amortyzacji,
7. doświadczenie w naliczaniu płac i prowadzenia miesięcznej karty wynagrodzeń pracowników.
Zakres zadań przewidywanych do wykonywania na stanowisku jest związany z obsługą finansową jednostek organizacyjnych realizujących zadania oświatowe tj. terminowa ewidencja księgowa i finansowa operacji gospodarczych szkół w ujęciu syntetycznym analitycznym, sporządzanie list wynagrodzeń pracowników, prowadzenie rozliczeń z ZUS i Urzędem Skarbowym, prowadzenie pełnej dokumentacji wynagrodzeń pracowników jednostek oraz wydawanie zaświadczeń o wysokości wynagrodzeń, sporządzanie rocznych informacji o dochodach pracowników oświaty, obsługa programu VULCAN, Płatnik, kompletowanie dokumentacji i naliczanie zasiłków z tytułu choroby, macierzyństwa, zasiłków opiekuńczych oraz prowadzenie ich ewidencji, prowadzenie spraw z zakresu zaopatrzenia emerytalnego pracowników, dokumentacji emerytalno-rentowej, prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem społecznym pracowników i ich rodzin, prowadzenie dokumentacji ZFŚS pracowników oświaty oraz emerytów i rencistów, współpraca z ZUS, Urzędem Skarbowym, dyrektorami jednostek, prowadzenie ksiąg środków trwałych, itp.
- List motywacyjny i życiorys (CV),
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, uprawnienia i inne umiejętności,
- oświadczenia kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślnie przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
- kserokopie świadectw pracy,
- osoby posiadające orzeczenie o niepełnosprawności winny złożyć kopie dokumentów potwierdzających niepełnosprawność.
Miejsce świadczenia pracy: Starostwo Powiatowe w Janowie Lubelskim.
Wymiar czasu pracy: pełny etat.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Janowie Lubelskim w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych jest większy niż 6%.
Sekretariat Starostwa Powiatowego w Janowie Lubelskim - ul. Zamoyskiego 59, 23-300 Janów Lubelski.
- Dokumenty wytworzone na potrzeby zgłoszenia udziału w konkursie (list motywacyjny, CV, oświadczenia) powinny być własnoręcznie podpisane.
- Kserokopie dokumentów kandydat potwierdza za zgodność z oryginałem poprzez umieszczenie na nich zwrotu: „Za zgodność z oryginałem”, własnoręcznego podpisu i daty potwierdzenia.
- Dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko podinspektora ds. księgowości i płac w W. Edukacji i Finansów Oświaty Starostwa Powiatowego w Janowie Lubelskim” do dnia 13 lutego 2024 r.
- Dokumenty, które wpłyną do Starostwa Powiatowego w Janowie Lubelskim po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
- Kandydat podczas rozmowy kwalifikacyjnej powinien posiadać dokument tożsamości.
- Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w budynku Starostwa Powiatowego w Janowie Lubelskim.
Dodano do BIP dnia 30-01-2024 10:23:04