Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Janowie Lubelskim

Logo - Starostwo Powiatowe w Janowie Lubelskim

Szczegóły dokumentu

Powrót do listy dokumentów
Tytuł
Zapytanie ofertowe w ramach postępowania zakupowego na przeprowadzenie prac konserwatorsko - restauratorskich deski elewacyjnej zabytkowego kościoła w Momotach Górnych
Data utworzenia
2024-03-26
Opis

Obrazek

 Momoty Górne, dn. 26 marca 2024 r.

 

Zapytanie ofertowe

w ramach postępowania na przeprowadzenie prac konserwatorsko-restauratorskich oraz robót budowlanych

Postępowanie zakupowe Nr 1/2024
w sprawie zamówienia na przeprowadzenie prac konserwatorsko-restauratorskich
oraz robót budowlanych

pn. „Konserwacja, docieplenie i odnowa deski elewacyjnej ścian zewnętrznych zabytkowego kościoła w Momotach Górnych”

1. Nazwa i adres Zamawiającego:

Rzymskokatolicka Parafia pw. Św. Wojciecha w Momotach Górnych
Momoty Górne 49
23-300 Janów Lubelski
mail: saxaz@op.pl

2. Tryb udzielania zamówienia:

    1. Zamawiający realizuje projekt (dalej „Projekt”) pn. „Konserwacja, docieplenie i odnowa deski elewacyjnej ścian zewnętrznych zabytkowego kościoła w Momotach Górnych”, który pozyskał dofinansowanie (wstępna promesa) z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków w ramach Polskiego Ładu. Podmiotem udzielającym dofinansowania jest Powiat Janowskim.
    2. Zamówienie udzielane jest w trybie postępowania ofertowego.
    3. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny,
      w szczególności z uwzględnieniem § 8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków
      o Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
    4. Do niniejszego zapytania ofertowego nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1605 ze zm.).
    5. Zadanie inwestycyjne dofinansowane jest ze środków Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Odbudowy Zabytków.
    6. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny
      (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1610 ze zm.).
    7. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania na każdym jego etapie, bez podania przyczyn.
    8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wystąpienia z zapytaniem dotyczącym dodatkowych informacji, dokumentów lub wyjaśnień w szczególności w związku z weryfikacją oświadczeń złożonych przez oferentów.
    9. W uzasadnionych wypadkach, w każdym czasie, przed upływem terminu składania ofert, Zamawiający może zmodyfikować lub uzupełnić treść zaproszenia do składania ofert.
    10. Niniejsze zaproszenie do składania ofert nie zobowiązuje Zamawiającego do zawarcia umowy.
    11. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
    12. Złożenie oferty jest jednoznaczne z zaakceptowaniem bez zastrzeżeń treści niniejszego zapytania ofertowego.
    13. Każdy oferent może złożyć tylko jedną ofertę. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

3. Informacje ogólne:

    1. Postępowanie prowadzi się z zachowaniem formy pisemnej.
    2. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim.
    3. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający
      i Wykonawcy przekazują pisemnie.
    4. Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
    5. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
    6. Zamawiający nie zwraca ofert przesłanych w formie papierowej.

4. Przedmiot zamówienia:

Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na wykonaniu prac budowlano- konserwatorskich polegających na usunięciu starej elewacji, dociepleniu ścian wełną skalną oraz montażu nowej elewacji zabytkowego kościoła zlokalizowanym na działce o nr. geod. 859 w Momotach Górnych.

Opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja budowlana stanowiące załącznik nr 1  do niniejszego zapytania ofertowego.

5. Warunki wykonania prac:

  1. Prace muszą zostać wykonane zgodnie z projektem budowlanym, pozwoleniem na budowę, pozwoleniem Lubelskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie prac przy zabytku.
  2. Pełna dokumentacja Projektu jest do wglądu w siedzibie Zamawiającego, po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu.
  3. Prace muszą zostać wykonane wyłącznie z użyciem materiałów wysokiej jakości, przeznaczonych do pracy przy zabytkach i dostosowanych do przedmiotu zamówienia. Oferenci zobowiązani są do przedstawienia na żądanie Zamawiającego listy materiałów (rodzaj materiału, producent oraz oznaczenie pozwalające jednoznacznie zidentyfikować materiał), które planują wykorzystać przy prowadzeniu prac. Weryfikacja dopuszczenia przedstawionych materiałów oraz ew. zamienników dokonana zostanie przez inspektora nadzoru inwestorskiego. Dla uniknięcia wątpliwości dodaje się, że Zamawiający nie narzuca zastosowania materiałów konkretnych producentów, a badać będzie wyłącznie walory jakościowe propozycji oraz ich dostosowanie do przedmiotu zamówienia.
  4. Złożenie oferty wiąże się z zobowiązaniem do wykonania prac zgodnie ze wszelkimi odnośnymi przepisami prawa (prawo budowlane, prawo ochrony zabytków, w tym przepisy wykonawcze dotyczące BHP, zabezpieczenia miejsca wykonywania prac, zastosowania stosownych oznaczeń itp.) oraz do fizycznego udziału w odbiorach. Po stronie Zamawiającego leży wyłącznie ustanowienie inspektora nadzoru oraz wykonywanie obowiązków inwestora, które zgodnie z prawem nie mogą być wykonywane przez inny podmiot.
  5. W czasie realizacji robót Wykonawca będzie utrzymywał teren budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych i będzie usuwał wszelkie urządzenia pomocnicze i zbędne materiały, odpady i śmieci oraz niepotrzebne urządzenia prowizoryczne.
  6. Z uwagi na konieczność sprawowania obrzędów w trakcie wykonywania prac renowacyjnych, Wykonawca zobowiazany jest uzgodnić sposób prowadzenia prac podczas sprawowania tych obrzędów z Proboszczem parafii. Wykonawca zobowiazany jest zapewnić bezpieczeństwo uczestnikom obrzędów oraz zminimalizować uciążliwośc lub zaprzestać prac podczas ich sprawowania.

  7. Prace muszą zostać wykonane w terminie do 29 listopada 2024 r.

  8. Oferent, w przypadku wyboru jego oferty, udzieli gwarancji umownej na wykonane prace na okres nie krótszy niż 5 lat.

6. Opis warunków udziału w postępowaniu (kryteria dostępu).

  1. Doświadczenie w zakresie realizacji projektów zbliżonych do projektu będącego przedmiotem postępowania.

Powyższe kryterium będzie uznane za spełnione w przypadku wykazania, że oferent wykonał w ciągu ostatnich 3 lat co najmniej 1 projekt polegający na wykonaniu analogicznych prac, tj. wykonaniu docieplenia ścian wełną skalną oraz montażu nowej elewacji z drewna.

ZASADY KORZYSTANIA Z POTENCJAŁU PODMIOTÓW TRZECICH W CELU WYKAZANIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:

  1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu
    w zakresie doświadczenia polegać na doświadczeniu i zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
  2. Wykonawca, który polega na doświadczeniu i zdolnościach innych podmiotów, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając wraz z ofertą zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
  3. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty doświadczenie i zdolności techniczne lub zawodowe pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, jeżeli podmiot ten będzie uczestniczył w realizacji zamówienia.
  4. W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty tez realizują roboty lub usługi, do realizacji, których te zdolności są wymagane. W odniesieniu do zasobu doświadczenia, złożone zobowiązanie, o którym mowa powyżej, musi jednoznacznie potwierdzać udział podmiotu udostępniającego zasoby w realizacji zamówienia.
  5. Jeżeli doświadczenie i zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: 
    1. zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
    2. zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe,) zapytania ofertowego.
  6. Z dokumentu – Zobowiązanie podmiotu trzeciego przedstawianego przez Wykonawcę powinno wynikać:
    1. zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu;
    2. sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu inwestycji;
    3. zakres i okres udziału tego podmiotu przy wykonywaniu inwestycji.
  7. W przypadku złożenia oferty przez Wykonawcę powiązanego kapitałowo lub osobowo z Zamawiającym, lub Wykonawcę, wobec którego otwarto likwidację lub ogłoszono upadłość, zostanie on wykluczony z udziału w postępowaniu.

7. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć oferenci w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków dopuszczających:

  1. W zakresie określonym w podpunkcie 6.1 – spełnia/nie spełnia w zależności od treści oświadczenia oraz dostarczenia odpowiednich dokumentów potwierdzających wiarogodność takiego oświadczenia (lista zrealizowanych usług wraz z potwierdzeniem ich należytego wykonania – np. w formie protokołów odbioru, zaświadczeń urzędowych, referencji bądź listów rekomendacyjnych podpisanych przez inwestora itp.)

Oferta, która nie spełnia któregokolwiek z warunków określonych w punkcie 6 powyżej,
z uwzględnieniem sposobu ich udokumentowania zgodnie z opisem zawartym w niniejszym punkcie 7, zostanie odrzucona ze względów formalnych i nie będzie analizowana merytorycznie. Zamawiający odrzuci również ofertę w przypadku, gdy na wezwanie Zamawiającego oferent nie dostarczy dokumentów potwierdzających wiarogodność oświadczeń. W przypadku odrzucenia oferty oferentowi nie przysługuje żadne roszczenie wobec Zamawiającego.

8. Dane kontaktowe dla oferentów:

Ks. Kazimierz Sagan – Proboszcz
e-mail: saxaz@op.pl
tel.: 663900696

9. Sposób i termin złożenia oferty:

  1. Oferty można składać wyłącznie osobiście w siedzibie Parafii (po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu) lub listownie, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 29  kwietnia 2024 r. do godz. 10.00, na adres Zamawiającego wskazany w punkcie 1 .
  2. Oferty należy składać na formularzu stanowiącym Załącznik nr 2 do niniejszego zapytania.
  3. Oferta musi być sporządzona w języku polskim.
  4. Osoba podpisująca ofertę musi być upoważniona do reprezentowania Oferenta. W przypadku, jeśli prawo reprezentacji nie wynika z publicznych rejestrów jak CEiDG albo KRS, oferta do której nie dołączono pełnomocnictwa będzie uznana nie nieważną.
  5. Oferty niekompletne (tj. niezawierające wszystkich obowiązkowych elementów) lub złożone po wyznaczonym terminie nie będą brały udziału w postępowaniu. Zamawiający nie ma obowiązku wezwania oferenta do uzupełnienia oferty o brakujące dokumenty.
  6. Kopie dokumentów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osobę / osoby składające ofertę.
  7. Za termin złożenia oferty uważa się termin jej doręczenia Zamawiającemu. W przypadku składania oferty za pośrednictwem poczty lub kuriera decyduje data i godzina dotarcia przesyłki do Zamawiającego, a nie data złożenia przesyłki w urzędzie pocztowym lub innemu operatorowi.
  8. W przypadku oferty składanej osobiście lub pocztą/kurierem – należy zamieścić ofertę
    w kopercie, która musi być zaadresowana na adres Zamawiającego i zawierać oznaczenie: „Oferta dot. konserwacji, docieplenia i odnowy deski elewacyjnej ścian zewnętrznych zabytkowego kościoła w Momotach Górnych; nie otwierać przed dniem 29.04.2024 r. godz. 10.00”.

10. Termin związania ofertą.

Oferenci pozostają związani ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

11. Kryteria wyboru ofert i opis sposobu ich obliczania.

  1. Za najlepszą zostanie uznana oferta spełniająca wszystkie kryteria formalne (dostępu) opisane w punkcie 6 powyżej i udokumentowane zgodnie z treścią punktu 7 oraz przewidująca najniższe wynagrodzenie brutto. Podana w ofercie cena musi być wyrażona w złotych polskich [PLN], z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (zgodnie z matematycznymi zasadami zaokrągleń) wraz z wyszczególnieniem zastosowanej stawki podatku VAT. W przypadku przedsiębiorców stawka brutto oznacza stawkę zawierającą wszystkie podatki, w tym VAT, w przypadku osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej stawka brutto oznacza całkowity koszt wynagrodzenia, tj. łącznie z tzw. kosztami pracodawcy (tzw. „duże brutto”).
  2. W przypadku, gdy co najmniej dwóch oferentów spełniających kryteria dostępu złoży oferty na tę samą kwotę wynagrodzenia, zostaną poproszeni o złożenie ofert dodatkowych. Wykonawcy składając oferty dodatkowe nie mogą oferować cen wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach.
  3. Cena oferty (wartość brutto) jest wynagrodzeniem ryczałtowym i jest to kwota wymieniona w Formularzu Ofertowym i kosztorysie ofertowym. Cena oferty brutto jest ceną ostateczną obejmującą wszystkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia, a także wszystkie składniki  związane z realizacją zamówienia, w tym m.in. podatek VAT określony zgodnie z przepisami  ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
  4. Ryzyko oszacowania wszelkich kosztów związanych z realizacją przedmiotu zamówienia ponosi Wykonawca.

12. Dodatkowe informacje:

  1. Zamawiający uprawniony jest do poprawienia w ofercie oczywistych omyłek pisarskich i oczywistych omyłek rachunkowych, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
  2. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń. W przypadku niezłożenia wyjaśnień przez Wykonawcę, Zamawiający będzie uprawniony do odrzucenia oferty tego Wykonawcy.
  3. Jeżeli zaoferowana cena lub jej istotne części składowe wydają się rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia lub budzą wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi w zapytaniu ofertowym, Zamawiający może żądać od wykonawcy wyjaśnień, w tym złożenia dowodów w zakresie wyliczenia ceny lub jej istotnych części składowych.
  4. W przypadku gdy cena całkowita oferty złożonej w terminie jest niższa o co najmniej 30% od wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, ustalonej przed wszczęciem postępowania, Zamawiający może zwrócić się o udzielenie wyjaśnień, o których mowa w pkt. 4 powyżej.
  5. Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny spoczywa na Wykonawcy.
  6. Odrzuceniu, jako oferta z rażąco niską ceną, podlega oferta Wykonawcy, który nie udzielił wyjaśnień w wyznaczonym terminie, lub jeżeli złożone wyjaśnienia wraz z dowodami nie uzasadniają podanej w ofercie ceny.
  7. Jeżeli Wykonawca nie złożył dokumentów określonych w zapytaniu ofertowym, które należało złożyć w postępowaniu wraz z ofertą, lub są one niekompletne lub zawierają błędy, Zamawiający uprawniony jest do wezwania wykonawcy odpowiednio do ich złożenia, poprawienia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu bez względu na ich złożenie, uzupełnienie lub poprawienie. W przypadku nieuzupełnienia oferty przez Wykonawcę, Zamawiający będzie uprawniony do odrzucenia oferty tego Wykonawcy.
  8. Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, jeśli oferta jest niekompletna, nie spełnia wymogów formalnych, jest niezgodna z zapytaniem, zawiera rażąco niską ceną lub Wykonawca nie spełnia warunków udziału w postępowaniu.
  9. Z tytułu odrzucenia oferty Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego.
  10. Zawiadomienie o wyborze oferty Zamawiający przekazuje Wykonawcom, którzy złożyli oferty w odpowiedzi na zapytanie ofertowe, a ponadto publikuje na stronie internetowej prowadzonego postępowania https://spjanowlubelski.bip.lubelskie.pl
  11. Informacja o terminie i miejscu podpisania umowy zostanie przekazana telefonicznie Wykonawcy, którego ofertę wybrano.
  12. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana odstąpi o podpisania umowy z Zamawiającym, Zamawiający wybierze kolejną ofertę najkorzystniejszą spośród złożonych ofert, bez konieczności przeprowadzania ich ponownej oceny.
  13. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania na każdym etapie bez podania przyczyny – bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych.
  14. Z tytułu unieważnienia postępowania Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego.
  15. Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania Zamawiający przekazuje Wykonawcom, którzy złożyli oferty w odpowiedzi na zapytanie ofertowe, a ponadto publikuje na stronie internetowej prowadzonego postępowania https://spjanowlubelski.bip.lubelskie.pl.

13. Rozstrzyganie sporów

Ewentualne spory w relacjach z wykonawcami o roszczenia cywilnoprawne w sprawach, w których zawarcie ugody jest dopuszczalne, poddane zostaną mediacjom lub innemu polubownemu rozwiązaniu sporu przed Sądem Polubownym przy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej, wybranym mediatorem albo osobą prowadzącą inne polubowne rozwiązanie sporu.

DO POBRANIA:

 

 

Załączniki
zip 24,7 MB pobrano: 14 razy
doc 116 KB pobrano: 9 razy
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Krzysztoń Grzegorz
Dodano do BIP dnia: 2024-03-26 13:44:43